January 11, 2008

ketutu baru sampai

Ini adalah ikan ikan ketutu yang baru sampai dari sungai petani sebanyak 10 kita di kiim melalui bus ekspress. Cara penghantaran ialah mengunakan air yang sedikit dan di campur dengan ubat anti amonia. Semua ikan sampai dalam keadaan segar bugar.Jumlah perjalanan 8 jam termasuk pembungkusan dan sebagai sebagainya. Ikan ini gelap sedikit tetapi akan menjadi cerah selepas di simpan semalam di pejabat kami. Esok saya akan post kan gambar ikan tersebut setelah di simpan semalaman.






Eof


2 comments:

Unknown said...

hi Mr Hanafiah,
I notice your tanks in the photo. How big are those tanks in volume? And what kind of filtering system do you use? I wish to start similar setup in Kuching, Sarawak but I do not own land to have big ponds.

HANAFIAH ABDUL RAHMAN said...

bl, those tanks are for storing newly arrive fish including baung (pak su kong) patin, haruan (sang yee), udang galah (sang har) and tapah (lim yee). i use concrete tank for rearing soon hock. no filtration is required but pump must be used to move the water in the tank. moving water keep the fish healty and hungry.

tq